Inschrijvingen voor het nieuwe scoutsjaar '17 - '18

Het werkjaar is voorbij gevlogen, de kampen zijn goed verlopen en de leiding warmt zich stilletjesaan op voor een nieuw werkjaar. Ook de groepsfeesten staan weer voor de deur: tijd dus om opnieuw in te schrijven voor het spetterende nieuwe werkjaar.

Maar hoe gaat die herinschrijving precies in z'n werk?  Dat lees je allemaal hieronder!

Bestaande leden of broers/zusjes:

Wie volgend jaar wil deelnemen aan het spetterend avontuur van scouting, vragen we vriendelijk het inschrijvingsgeld over te schrijven. Het inschrijvingsgeld bedraagt dit jaar € 32,40. Dit bedrag gaat integraal naar het nationaal secretariaat van Scouts & Gidsen Vlaanderen. Leden voor de akabe-tak betalen evenveel lidgeld. Gezinnen die het financieel moeilijk hebben, kunnen steeds beroep doen op "Scouting op Maat".  Hierbij hoeft slechts €10 inschrijvingsgeld betaald te worden. Deze mogelijkheid bestaat ook voor alle kampen, er wordt dan een alternatieve kampprijs voorgesteld.  Indien u hier gebruik wenst van te maken of hier vragen rond hebt gelieve de groepsleiding (groepsleiding@scoutingroeselare.be) te contacteren (Hannah Ingels of Stan Vancraeynest).

Voor broertjes en zusjes van actieve leden staan de inschrijvingen momenteel open.

Het rekeningnummer is BE57 0689 0336 1835. Het is belangrijk dat u naam, voornaam & geboortedatum van uw kind(eren) vermeldt.

Wij hebben deze gegevens nodig om te weten over het gaat, en uw kind bij de juiste tak in te schrijven.

Sinds vorig jaar gaan we met de scouts digitaal. Dit wil zeggen dat we geen papieren versie meer van het tiedschriftjie gaan uitgeven. Je kan alle avonturen van de takken volgen via onze website (www.scoutingroeselare.be) of via onze facebookpagina ‘Scouting Roeselare’. Jullie krijgen in het begin van het semester wel telkens een tak-gerelateerd boekje met daarin de activiteiten, kampdata en enkele weetjes/kampverslagen. Indien u hier vragen over hebt kunt u contact opnemen met onze webmaster Eva Dekeyser via webmaster@scoutingroeselare.be

Nieuwe leden:

Er is een inschrijvingsmoment voorzien op zaterdag 16 september vanaf 13u30-15u30. Indien dit voor jullie niet past kan je na dit weekend ook een mailtje sturen met alle gegevens in (naam, adres, geboortedatum, contactgegevens). Hierbij ben je wel niet zeker van een plaatsje, indien onze limiet ( aantal leden ten opzichte van aantal leiding) bereikt is, is er een wachtlijst.

We willen jullie samen met de inschrijving ook uitnodigen op ons startweekend die doorgaat op 16 en 17 september op het scoutshof (Grypeerdshof 15a, 8800 Roeselare).

Op zaterdag 16 september om 13u30 start de inschrijving en om 14u start er een activiteit voor de kinderen, ondertussen kunnen de ouders/vrienden/familie deelnemen op onze fietsactiviteit voor de ouders.  U kind of u kan gerust al meedoen met de activiteit. Voor de kinderen is het wel een groepsactiviteit, dus wel wat anders dan de gewone activiteiten waarbij u kind enkel met leeftijdsgenoten speelt. Maar laat dit jullie zeker niet tegenhouden!

Je hoeft hiervoor niet in te schrijven, achter de activiteit is er nog een slotshow en leidingsvoorstelling(+- 17u) en daaropvolgend een BBQ en optreden van het bandje ' Some People'.

De zondag zijn er overgangen (dit is een moment voor alle kindjes die veranderen van groep,  voor jullie dus nog niet van toepassing). Met 's avonds een spaghetti avond.

Steeds welkom op ieder moment van de dag! Om mee te doen met de activiteiten, gewoon een ijsje te komen eten of een BBQ mee te pikken.

Zo maken jullie misschien ook op een leuke manier kennis met de scouts.

Indien u vragen heeft betreffende het komende werkjaar, aarzel dan niet contact op te nemen met iemand van de (groeps)leiding. Zij zullen hun best doen om uw vragen te beantwoorden.

Een stevige scoutslinker,

Hannah Ingels & Stan Vancraeynest